דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מודיעים לבן הזוג שרוצים להתגרש? 

מאת    [ 22/05/2015 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 591 פעמים ]

החלטתם שאתם רוצים לסיים את הנישואין ותוהים כיצד לשתף את בן/בת הזוג שלכם בהחלטה? ברור שבעצם קיום השיחה, אתם עומדים לגרום לזעזוע בעולמו של בן הזוג שלכם. על כן על מנת ולמזער את הפגיעה, בכם, בבן הזוג ובילדיכם, כדאי שתבואו מוכנים לשיחה. ההודעה לצד השני על הרצון לסיים את הנישואין, דומה לעיתים קרובות להודעה על מותו של אדם קרוב. אין בכך כדי לגרום לכם לשנות את החלטתכם, אלא לאפשר לכם להבין את הקושי הרגשי בעיקרו, בו עומד הצד השני להימצא במהלך השיחה ובמשך זמן מה לאחריה. אז רגע לפני שאתם מנהלים את השיחה ההיסטורית, כדאי שתדעו כמה דברים שיעזרו לכם לעבור את השיחה בשלום.

ראשית, עליכם להבין שלכם (הצד היוזם) קיימים שני יתרונות מאוד גדולים וחשובים על פני בן הזוג שלכם. ראשית לכם היה יותר זמן לתכנן ולעכל. באופן ברור "נהנה" הצד שיוזם את הגירושין מיתרון הזמן שנדרש לו לקבל את ההחלטה ולהבשיל עמה. במידה ובן הזוג שלכם לא ציפה לשיחת סיום הנישואין, הידיעה תזעזע את עולמו ותגרום לו להיכנס לתקופת אבלות והסתגלות. תקופה שאתם כאמור כבר עברתם או נמצאים בתוכה. יתרון שני הוא יתרון השליטה בתהליך. גם אם טרם התייעצתם אם גורמי מקצוע, לבן הזוג שלכם יהיה קשה להאמין שאתם באמת באים בידיים נקיות כתוצאה מהאמון שנשבר. הבנת שני יתרונות אלו, כפי שהם נתפשים בעיניו של הצד השני, צריכים להוביל אתכם להבנה שיש לתת גם לצד השני את הזמן לעכל ולמרות הרצון לסיים במהרה, חשוב לתת גם לבן הזוג את הזמן להתרגל ולקחת חלק פעיל בניהול התהליך.

נקודה מהותית חשובה ונוספת נוגעת למועד ולמקום בהם תקיימו את השיחה. מאחר ובשיחה זו יונחו היסודות הראשונים להליך הגירושין שלכם, מומלץ לקיים את הפגישה במועד בו אתם יודעים שאתם והצד השני פנויים לשיחה ארוכה. מומלץ אפילו לבקש מבן הזוג לשריין מספר שעות לפגישה מראש. לאחר שתקבעו את מועד הפגישה ודאו שהפגישה תתקיים במקום ניטראלי המשרה אווירה חיובית על שניכם. ניתן לקיים את הפגישה בבית רק במידה והילדים לא נמצאים בבית אך מאחר והשהייה בבית מובילה בדרך כלל להתנהלות בתבניות ישנות בין בני הזוג, מומלץ ללכת למקום אחר.

העצה החשובה ביותר לפני שאתם מקיימים את השיחה היא לקחת הרבה אוויר לראות ולהיות מוכנים לפרץ גדול של רגשות, כעסים ותסכולים שיצאו כלפיכם. אם אתם מצפים שבן הזוג שלכם יגיב מיד בחיוך והבנה, אתם כנראה טועים. אתם עומדים לבשר לצד השני הודעה מאוד לא פשוטה ומאחר ואתם יוזמי השיחה, עליכם לאפשר לצד השני את המקום לעכל ולמנוע עד כמה שניתן תחושות של השפלה וחוסר ביטחון קיומי. הצורך שאתם היוזמים תתנו לצד השני את המקום לפרוק, אינו אומר שלכם לא תינתן ההזדמנות לפרוק את הרגשות גם בהמשך. במסגרת הליך גישור הגירושין שלכם, תוכלו גם אתם לקבל את החופש לומר הכל ולהשתחרר.

מחקרים רבים קבעו ששיחה כנה ופתוחה היא הדרך הנכונה להתמודד גם ובעיקר במצבי קיצון זוגיים ושרק בדרך הזו, תצליחו לקבע את ההבנה אצל בן הזוג שלכם, שהנישואין הגיעו לקיצם וכעת מוטלת על שניכם האחריות לקבוע כיצד יראו חייכם וחיי ילדיכם לאחר הגירושין. במידה ואתם יכולים לנהל את השיחה לבד, הדבר יהיה הטוב ביותר. במידה ואתם מתקשים או לא בטוחים בעצמכם בתוך השיחה, צרו קשר עם מגשר גירושין ותקבלו ייעוץ והכוונה בהתאם.

 

נדב נישרי, מגשר- מנכ"ל קבוצת יחד גישור המספקת שירותי גישור גירושין בכל רחבי הארץ וחבר לשכת המגשרים בישראל.

נדב נישרי, מגשר גירושין- מנכ"ל קבוצת יחד גישור וחבר לשכת המגשרים בישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב